Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Quizάκι

"Ανεβείτε στο δέντρο".
Περιγράψτε την εικόνα.
Τι κάνει ο κύριος στην καρέκλα;
Τι είδους αδικία συμβαίνει;
Η ιστορία που περιγράφει αυτή η εικόνα σε τι σχετίζεται μ' εσάς, τους μαθητές;

Η σειρά των ερωτημάτων θα σας βοηθήσει να περιγράψετε όλη τη ιστορία.
Και φυσικά πρέπει να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις...
--------------------------------------------------------
Λοιπόν, απαντάω εδώ, επίσημα. 

Φυσικά και  οι απαντήσεις των παιδιών ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και τους συγχαίρω γι' αυτό.

Η εικόνα αυτή αντιπροσωπεύει ένα τυπικό, ανταγωνιστικό σχολείο, όπου ο δάσκαλος αντιμετωπίζει τους μαθητές (τα ζώα της εικόνας) σαν μια άμορφη, ομοειδή μάζα, χωρίς ιδιαιτερότητες. 
Ο αξιολογητής δάσκαλος δεν λαμβάνει υπόψη την ιδιαίτερη φύση του μαθητή, δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τις κλίσεις, το ταλέντο του,  τα ενδιαφέροντά του.

Στο δικό μου μάθημα, ας πούμε, σας βάζω σε μια σειρά και σας λέω ότι θα πάρει άριστα όποιος τρέξει πιο γρήγορα ή όποιος είναι πιο ευλύγιστος ή πιο δυνατός. 
Βαθμολογώ δηλαδή συγκριτικά, μετράω μονάχα την επίδοση και καθόλου την προσπάθεια ή την προσωπική βελτίωση που είναι το πιο σημαντικό σε ένα δημοκρατικό σχολείο.

Αυτόματα θεωρώ ότι μπορούν να υπάρξουν και να σταθούν μόνο αυτοί που μπορούν να τα καταφέρουν και οι υπόλοιποι στον... Καιάδα! 

Η τεράστια αδικία γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν σε μια τέτοια μέτρηση παίρνουν μέρος μαθητές με ειδικές ανάγκες ή με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ή αποκλίνουσα κοινωνική συμπεριφορά. 
Τα παιδιά αυτά είναι τα χρυσόψαρα και  οι ελέφαντες της εικόνας που, ότι κι αν κάνουν, δεν μπορούν να ανέβουν στο δένδρο. 

Θα μπορούσαν να κριθούν για την προσπάθειά τους  πάνω σε ένα άλλο κριτήριο, όμως το σχολείο αυτό δεν ενδιαφέρεται για τις "περιπτώσεις", ενδιαφέρεται μόνο για αριθμούς και για "κανονικούς" και τυπικούς μαθητές που τους χρειάζεται μια συγκεκριμένη και προκαθορισμένη κοινωνία. 
Ας πούμε, η κριτική σκέψη, η εκφραστική δημιουργία, η φαντασία, ο αυθορμητισμός και πολλά άλλα τέτοια... περίεργα δεν είναι αντικείμενο μελέτης και κρίσης.

Μετά από αυτά θα μπορούσατε να μιλήσετε και για το δικό μας, Ελληνικό σχολείο. 

Η πιο πάνω εικόνα περιγράφει το Ελληνικό σχολείο και σε ποιο βαθμό;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Εφημερίδα των μαθητών του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου θεσσαλονίκης