Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Υπ. Παιδείας: “Η μετριότητα προκύπτει από την βαθμοθηρία και το παπαγαλίζειν”

Oι θέση του Υπουργού Παιδείας για την αριστεία και τα "πρότυπα" και "πειραματικά" σχολεία που την αναδημοσιεύω από εδώ.

Σχόλια, κρίσεις, θέσεις και αντιπαραθέσεις ευπρόσδεκτες. 

Παρακαλώ να σχολιάζετε ένας - ένας και να μη σπρώχνεστε, όλοι θα προλάβετε να πείτε τη γνώμη σας.


Απάντηση στα δημοσιεύματα που σχολίαζαν αρνητικά τις δηλώσεις περί Αριστείας του υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και θρησκευμάτων, Αριστείδη Μπαλτά, έδωσε το υπουργείο.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μπαλτάς είχε δηλώσει από το βήμα της Βουλής ότι η Αριστεία για έναν μαθητή μπορεί να μετατραπεί σε ρετσινιά καθώς και σε ένα βαρύ φορτίο “στο οποίο ο αριστεύσας θα νιώθει ότι πρέπει να ανταποκρίνεται σε κάθε κρίσιμες εξετάσεις στη μετέπειτα ζωή του”.
Αναφερόμενο στα δημοσιεύματα του Τύπου που σχολίαζαν αρνητικά την εν λόγω δήλωση του κ. Μπαλτά, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει: 
«Σαν ρετσινιά κόλλησαν σε διάφορους σχολιαστές, της "ημετέρας παιδείας μετέχοντες", τα όσα είπε ο υπ. Παιδείας περί αριστείας, που τραυματίζει τις παιδικές ψυχές. Μίλησαν περί κομμουνιστικής εξίσωσης προς τα κάτω και περί μετριοκρατίας.  
Και όμως, η μετριότητα προκύπτει σχεδόν αβίαστη είτε από την βαθμοθηρία και το παπαγαλίζειν, προϊόντα του άγχους της διαρκούς επιβράβευσης, είτε από την παραίτηση και την ήσσονα προσπάθεια, προϊόντα του διαρκούς άγχους μήπως επαναληφθεί η πρώτη αποτυχία. 
Σύνδρομα ανάρμοστα στην ψυχοσύνθεση των ανηλίκων, καθώς και στην πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου που αποστολή έχει να κοιτάζει όλη την τάξη και όχι να ξεχωρίζει πρόωρα τα 20άρια και τα 19άρια.  
Η ενήλικη ζωή, μοιραία, βρίθει εξετάσεων, αξιολογήσεων και διακρίσεων. Οι ισορροπημένοι και φιλομαθείς έφηβοι διαθέτουν πολύ περισσότερα εφόδια για μετέπειτα διακρίσεις από ότι τρυφερά πανικόβλητα μυαλά πρόωρα διακεκριμένα στο κυνήγι του βαθμού μάλλον παρά της γνώσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Εφημερίδα των μαθητών του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου θεσσαλονίκης