Μεγάλη η ανευθυνότητα για την πτώση της γέφυρας της Πλάκας.
Το γεφύρι θα μπορούσε να είχε σωθεί 11 χρόνια πριν, όταν η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων Ηπείρου ενημέρωσε το υπουργείο Πολιτισμού, μετά από σύνταξη έρευνας, ότι το μνημείο αντιμετώπιζε προβλήματα στατικότητας. Η δαπάνη για τις εργασίες έφτανε στα 30.000 χιλιάδες ευρώ μόνο! Παρ' όλα αυτά όμως το υπουργείο έδειξε πλήρης αδιαφορία με αποτέλεσμα την κατάρρευση του γεφυριού. Η άμεση προτεραιότητα της ομάδας ειδικών από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο που θα αναλάβει τις εργασίες είναι η προστασία των τεσσάρων τμημάτων του γεφυριού που έχουν πέσει στον Άραχθο. Στις ενέργειες που εξετάζονται περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός ενός μικρού φράγματος που θα αποτρέψει τα νερά του ποταμού να παρασύρουν τα τμήματα του γεφυριού. Στη δεύτερη φάση σχεδιάζεται η τοποθέτηση ενός μεταλλικού καλουπιού που θα υποστηρίξει το γεφύρι. Όπως αναφέρουν οι ιστορικοί το 1863, η κατασκευή του γεφυριού της Πλάκας κόστισε 177.000 γρόσια. Το ποσό αυτό είναι σίγουρα δύσκολο να μεταφραστεί σε σημερινά λεφτά.
Αυτό το πανέμορφο πέτρινο γεφύρι, με το επιβλητικό τόξο των 40 μέτρων, βρίσκονταν επί 152 χρόνια στα βόρεια Τζουμέρκα. Η πικρή αλήθεια είναι ότι αν βρίσκονταν σε μια περιοχή της Ελλάδας με περισσότερες ....κάμερες και μικρόφωνα ,όλο και κάποιος υπουργός θα είχε βρεθεί να εγκαινιάσει τα έργα αναστήλωσης του.
Αυτό το πανέμορφο πέτρινο γεφύρι, με το επιβλητικό τόξο των 40 μέτρων, βρίσκονταν επί 152 χρόνια στα βόρεια Τζουμέρκα. Η πικρή αλήθεια είναι ότι αν βρίσκονταν σε μια περιοχή της Ελλάδας με περισσότερες ....κάμερες και μικρόφωνα ,όλο και κάποιος υπουργός θα είχε βρεθεί να εγκαινιάσει τα έργα αναστήλωσης του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου