Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Η ελληνική πόλη που εγκαινιάζει τα λεωφορεία χωρίς οδηγό!!!

Πριν από μερικά χρόνια θα μπορούσε να είναι σκηνή από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Λεωφορεία χωρίς οδηγό μεταφέρουν ανέμελους επιβάτες κυκλοφορώντας με ασφάλεια στους δρόμους της πόλης ανάμεσα σε αυτοκίνητα, ποδηλάτες και πεζούς. Σήμερα γίνεται πραγματικότητα στα δικά μας Τρίκαλα!!!
Εδώ και μερικές εβδομάδες η μικρή ελληνική πόλη των 80.000 κατοίκων βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, καθώς γίνεται η πρώτη πόλη στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό, εντός του αστικού ιστού, σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες.

Περισσότερα για το πρόγραμμα City Mobil 2...
H Ευρωπαϊκή ένωση έχοντας ανακαλύψει την τεχνολογία αυτοματοποιημένων και φιλικών προς το περιβάλλον ηλεκτρικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ήθελε να δει αν αυτά τα οχήματα μπορούν να κυκλοφορήσουν σε αστικό περιβάλλον, πώς  θα αντιδράσουν τα υπόλοιπα οχήματα, οι ποδηλάτες και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Δημιούργησε λοιπόν το έργο το έργο City Mobil 2 με κύριο εταίρο το Πανεπιστήμιο της Ρώμης και ακόμα 43 εταίρους, μεταξύ των οποίων πανεπιστήμια, αυτοκινητοβιομηχανίες και αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις
Διαγωνίστηκαν 14 πόλεις, μεταξύ των οποίων οι Βρυξέλλες, το Μιλάνο, το Σαν Σεμπαστιάν, το Σερν, η Λωζάνη,  για το ποιος θα δώσει την καλύτερη διαδρομή και τη δυσκολότερη, προκειμένου να δουν πως κινείται το όχημα μέσα στην πόλη. Τα Τρίκαλα πρότειναν τα 2,5 χλμ στον κεντρικό ιστό των Τρικάλων. Στόχος της Κομισιόν είναι τα ηλεκτρικά αυτά οχήματα να κυκλοφορούν σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις έως το 2050, μία επανάσταση στον τομέα των αστικών μαζικών μεταφορών και μειώνοντας την εξάρτηση των ευρωπαϊκών πόλεων από το πετρέλαιο.
ADVERTISEMENT
Κάπως έτσι τα Τρίκαλα εφοδιάστηκαν με 6 αυτοματοποιημένα λεωφορεία από τη γαλλική εταιρία Robosoft στη νοτιοδυτική Γαλλία. Για την κατασκευή τους χρειάστηκαν περισσότερες από 1600 ώρες ενώ η E – Trikala  κατέβαλε έναν διετή αγώνα για να ξεπεράσει τα πρακτικά και νομικά εμπόδια του φιλόδοξου εγχειρήματος.
 

Τι λένε οι μεν και οι δεν; 
Τέλος, ρωτάμε τον κ. Ράπτη (ο υπεύθυνος της E-Trikala και του προγράμματος) πώς αντιδρούν οι κάτοικοι της πόλης σε όλο αυτό. «Υπάρχει μια μικρή μειοψηφία που μαζεύουν υπογραφές για να διώξουν τα λεωφορεία. Βλέπετε φτιάξαμε τον λεωφορειόδρομο εκεί που πηγαίνανε και παρκάρανε παράνομα και τους κόψαμε τις θέσεις πάρκινγκ, αφού μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα τον δώσουμε για ποδηλατόδρομο, διότι έχουμε χιλιάδες ποδήλατα στην πόλη. Ωστόσο, μιλάμε για 70 άτομα, η πλειοψηφία των κατοίκων λειτουργεί με ενθουσιασμό. Ξέρετε, τα Τρίκαλα εδραιώνουν πλέον τη θέση τους με δυναμισμό στην παγκόσμια κοινότητα ως ένας χώρος όπου μπορούν να δοκιμαστούν νέες τεχνολογίες και καινοτόμα έργα, ενώ παράλληλα αυξάνουν σαφώς την προβολή τους έξω από τα όρια της χώρας. Σήμερα ήμασταν πρωτοσέλιδο σε μια εφημερίδα της Βοστόνης. Επιπλέον η πόλη μας έχει επωφεληθεί οικονομικά διότι έχουν χρηματοδοτηθεί έργα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να γίνουν υποδομές κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό στις μέρες μας με την οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα. Τα προγράμματα που υλοποιούμε είναι χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. σε ποσοστό γύρω στο 70%, το υπόλοιπο 30% είναι ελληνική συμμετοχή και πρέπει να ευχαριστήσουμε την περιφέρεια της Θεσσαλίας γι’ αυτό. Παράλληλα, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Ένα λεωφορείο για να μπορέσει να κινείται αυτόνομα η τεχνολογία που επενδύεται είναι τέτοια που χρειάζεται μια ολόκληρη βιομηχανία από πίσω. Άρα λοιπόν, εκεί που σκάβαμε χωράφια και πατάτες, δημιουργούνται νέες πιο μοντέρνες θέσεις εργασίας».


Έτσι λοιπόν είναι τα πράγματα στα Τρίκαλα. Αν θέλετε να μάθετε λεπτομέρεις για το πρόγραμμα και το πως πέτυχε πατήστε εδώ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Εφημερίδα των μαθητών του 2ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου θεσσαλονίκης