Σε έρευνα πεδίου που εκπόνησαν το 2015 για το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με έγκριση του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. οι φιλόλογοι κ. Νικόλαος Πέτσας και Δ. Χατζημιχαήλ αξιοποίησαν ως μέθοδο συλλογής δεδομένων και τη φωτογράφιση, διότι δίνει άμεσα και γρήγορα αποτελέσματα μέσα από μια ευχάριστη και δημιουργική για τους μαθητές/τριες εργασία, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να πουν αυτό που θέλουν ξεπερνώντας το φράγμα της γλώσσας και να εκφραστούν δημιουργικά πέρα από τα λεκτικά μέσα. Είναι γεγονός πως κάθε φωτογραφία αφηγείται παραστατικά μια μικρή ιστορία της καθημερινότητας στο σχολείο, συλλαμβάνει σημαντικές στιγμές και πτυχές της σχολικής ζωής, είναι μια σιωπηλή φωνή, πιο εύγλωττη από τον λόγο. Σ᾿ αυτό το πρώτο μέρος αναρτώνται με λιτό αλλά περιεκτικό σχολιασμό οι φωτογραφίες που επέλεξαν οι μαθητές/τριες - φωτογράφοι με θέμα: "Τέσσερις χώροι στο σχολείο, όπου κάθε μαθητής/τρια αισθάνεται άνετα". Περιμένω τα σχόλια και τις δικές σας προτάσεις σε όσα ακολουθούν.
Στην πρώτη φωτογραφία
εικονίζεται μία σχολική αίθουσα με τακτοποιημένα τα θρανία και τις καρέκλες των
μαθητών/τριών, με ευδιάκριτο τον τεχνολογικό εξοπλισμό (διαδραστικός πίνακας, ηχεία)
που διευκολύνει τη μαθησιακή διαδικασία αλλά και επιμέρους μέσα, που κάνουν την
παρακολούθηση του μαθήματος πιο άνετη (κουρτίνες, κλιματισμός, επαρκής φωτισμός).
Η αυλή του σχολείου από ψηλά |
Στη δεύτερη φωτογραφία η λήψη έγινε από το
επίπεδο του δαπέδου της σχολικής αίθουσας, προφανώς για να τονιστεί το στοιχείο
της καθαριότητας. Και οι δύο παραπάνω φωτογραφίες εικονίζουν έναν χώρο οικείο στους
μαθητές/τριες, η καλή κατάσταση του οποίου τους δημιουργεί μια ευχάριστη ψυχική
διάθεση και τους προδιαθέτει ευνοϊκά για προσεκτική παρακολούθηση του μαθήματος
και ενεργό συμμετοχή στις διάφορες δραστηριότητες.
Η τρίτη φωτογραφία αποτελεί διακόσμηση τμήματος
του ισογείου και αποτελεί πίνακα που ζωγράφισαν μαθητές και μαθήτριες του
ομίλου Καλλιτεχνικής Δημιουργίας το σχολικό έτος 2012-2013 αναπαράγοντας λεπτομέρεια από τον γνωστό πίνακα του Ραφαήλ,
Η Σχολή των Αθηνών (1509-1510,
Μουσεία Βατικανού). Στη μαθητική δημιουργία εντυπωσιάζουν η ποικιλία και η
ένταση των χρωμάτων.
Στην τέταρτη φωτογραφία παρουσιάζεται ο πιο
οικείος ίσως χώρος των μαθητών/τριών κατά την ώρα του διαλείμματος, το κυλικείο του
Σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου